Mosható pelus kálváriánk happy end-del

2 év próbálkozás után megfogant első gyermekünk 2010 nyarán. Fontos feladatot láttam el a munkahelyemen: étellel láttam el az éhes embereket, azaz ebédfutár voltam. Emelgetés, cipelgetés, lépcsőzés nem tett jót a pocakomnak, sőt lassan már a volán mögé is nehezen fértem be és kicsit még örültem is, mikor a drága dokim azt mondta, hagyjam abba a melót.

Végre jöhet a láblógatás, vagyis felpolcolás, és az önfeledt pocaksimogatás. Olvasgathatom a baba-mama oldalakat a neten, szörnyülködhetek és pityereghetek szüléstörténeteken.
No és van időm elmenni a védőnők által szervezett szülésfelkészítő tanfolyamra. Az első alkalommal a babakelengye volt a téma, aminek első és nagyon fontos pontja a pelenka. Gondolom magamban, oké, ezt ismerem, kinyitom, aláteszem, ragasztócsík, baba belealkot és én kidobom. Ez még nekem is menni fog. Erre megjelenik egy cserfes szimpi anyuka pár színes mosható pelussal. Körbeadogatja közöttünk, mi meg ámulunk, simogatjuk, ki-be patentoljuk a cukibbnál-cukibb ökopelusokat. Közben azért figyeljük a „kiselőadást” a környezettudatosságról, és fel is figyelek a számokra: eldobható pelusra 3 év alatt kifizetek 270 ezer forintot, míg egy mosható pelus csomagnál (kb 18 db), plusz a vízdíj, energia, stb. elmegy 3 év alatt 80 ezer forint. Meg kell mondjam, nem mindegy. Főleg a mai világban.

Otthon lelkesedéssel mesélem, hogy húú de sokba kerül a gyermek „fenntartása”, de megvan a megoldás: ökopelus. Levezettem otthon is a számokat és megegyeztünk, hogy beruházunk rá. Át is böngésztem az ajánlott oldalakat a neten és találtam is egy jutányos csomagajánlatot és ahogy drága Anyukám mondta: „Ez most akciós, meg kell venni”. Beregisztrálok, rendelek és izgatottan várom a futárt. Mikor megérkezett a várva várt csomag, szépen kinyitottam a pelusokat, megsimogattam őket és elgondoltam milyen jól fog ez majd mutatni az én pici fiam fokhagyma popóján és büszke voltam magamra, végre tehetek valamit a környezetemért, ugyanis az eldobható pelenka az egyik leglassabban lebomló hulladék.

20110408 008.jpg 2011 március végén megszületett kisfiúnk Rola. Az elején még Liberot használtunk, mert tudtam, kicsit bele kell híznia az ökopelusba. Türelmesen vártam, mikor lesz már a cuki combja elég vastag ahhoz, hogy rá tudjam adni a szerkezetet. Szép tavaszi délutánon Apa elvitte egy nagy sétára a környéken és mikor hazaértek, látom, az átázást a ruháján. Gondoltam, csak az éjszakai felgyülemlett nagyobb adag pisi okozhatta, és feltettem a következőt. De mikor a sokadik ázott át, rájöttem, itt valami nagyon nem stimmel. Konzultáltam a barátnőmmel, mert azóta már a barátnőmnek mondhatom a cserfes idegent, aki mesélte, hogy ezt a féle márkát már nem nagyon ajánlják, mert sok reklamációt kaptak. Ez is csak én lehetek, aki a silányabb verziót választja hirtelen felindulásból, ahelyett, hogy jól körbejárta volna a témát. Mert azóta jobban fel lettem világosítva, hogy minden kisbaba más, különbség van lány és fiú babák között, és pelus és pelus között. Van zsebes, kapható külön csak betét, stb.

20110408 022.jpgTöbb hónapon keresztül használtunk eldobható pelenkát és ugyan több jó példát láttam a mosható pelust használók között, de eléggé elszomorított, hogy nekünk ez nem jött be, és nem törekedtem arra, hogy valami számunkra ( drága kisfiam pisimennyiségére gondolok itt ) is megfelelő megoldást találjunk.



Kellemes délelőttöket töltöttem a csajszinál és miközben jót babáztunk, mindig azt láttam, hogy száradnak a szebbnél szebb, mintás és egyszínű pelusok a lakásban és míg teázunk, ő összehajtogatja és bekészíti a zsebekbe a betéteket, hogy mikor pelenkázásra kerül a sor, csak elővegye a fiókból és hopp, már a kislánya fenekén a következő cuki darab.

 Volt egy-két negatív meglátásom a mosható pelussal kapcsolatban, például, hogy a pisi milyen büdös. De jobban belegondolva persze, hogy büdös, hisz ammónia van benne és az eldobhatóba mennyi kémiai anyag lehet, hogy ezeket az illatokat elfedje és a gyermekem popója abban abálódik pár órán keresztül.

  Összedugtuk a fejünket és végiggondoltuk a lehetőségeket. Mivel még megvoltak a korábban vásárolt, de addig semmire nem használt pelenkáim, gondoltuk még használhatóak valamire. Találtunk egy extra nedvszívású betétet, ami méretes vastagságú, mégis elég teret ad kisfiam szűnni nem akaró mozgásigényének és összetettük a kettőt. Így most használjuk a régi pelust külsőnek és én csak belehajtogatom a betétet. Így a költségeink is csökkentek, mert nem kell annyi pelust venni, csak betétet, de ha akarok valami aranyos külsőt venni, például baglyosat, vagy Apa kedvéért focilabdásat, a lehetőség még akkor is adott lesz. Ugyan éjszakára továbbra is az eldobhatót használjuk, mert arra még azt tartom praktikusnak, de napközben már csak a moshatót teszem fel neki.


20110408 023.jpg

 

 No és amit talán a legjobban imádok, hogy ha usziba megyünk, csak felteszek egy külsőt és már csobbanhatunk is, mert ugyanúgy benntartja a nagydolgokat és átereszti, amit át kell. Nincs utána „Hol egy kuka?„ meg hasonlók. Kimosom használat után és a következő alkalommal visszateszem!
Ugyan a világot védem, de magam helyzetén annyit nehezítettem így, hogy rám marad minden alkalommal a tisztázás, mert ez a drága férjecskémnek már túl bonyolult, de addig fogom nyúzni (ezzel is :), hogy ez nem atomfizika, csak ökopelus :).

 

 

Neked is van kedved megosztani a történeteteket? Küldd el nekünk az ujrapelenka@yahoo.com e-mail címre!

 

 


A bejegyzés trackback címe:

https://ujrapelenka.blog.hu/api/trackback/id/tr853871284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása